Blog Arquitectura

La Opinión Coruña
Home Artículos General O arquitecto do plan coruñés anuncia un cambio "espectacular" na cidade (artículo en gallego)

O arquitecto do plan coruñés anuncia un cambio "espectacular" na cidade (artículo en gallego)

Usar puntuación: / 1
MaloBueno 

Atlántica e portuaria, Boston foi unha das primeiras cidades en recuperar a súa fronte acuático, buscando recobrar o uso cidadán de céntricas áreas marítimas antes colonizadas pola industria. Pero o converteu nunha exclusiva zona turística da que quedaron expulsados os seus residentes. A especulación inmobiliaria abocó ao fracaso noutras cidades norteamericanas ou europeas a reconquista da súa relación co mar. Aínda que tamén hai grandes acertos, como Génova, Copenhague, Rotterdam, Bilbao ou Lisboa. E chegou a quenda da Coruña, que se enfronta a unha espectacular transformación do seu corazón urbano coa liberación para usos cívicos de parte do vello porto agora vetado aos cidadáns.

Non hai receitas milagrosas para un proceso que comeza xa, coa desafección inminente dun céntrico peirao de mercancías, o de Batería. Será o primeiro dos 430.000 metros cadrados de zona portuaria que se urbanizarán cando se trasladen en 2012 á nova dársena exterior de Punta Langosteira (en Arteixo, a sete quilómetros) os tráficos marítimos de petróleo, carbón ou soja. Prestixiosos urbanistas europeos, que se darán cita esta semana na Coruña para un congreso sobre A cidade cara ao auga, coinciden nas súas recomendaciones para non desaprovechar a oportunidade: é imprescindible unha meticulosa planificación urbanística, económica e temporal, para un proceso que ha de prolongarse anos, e ademais moita valentía política.

"Aos alcaldes dígolles que deben ser sinceros e valentes", afirma o arquitecto italiano Rinio Bruttomesso. "A recuperación da fronte marítimo é un proceso custoso e longo que debe facerse por fases, dura moito máis que un mandato de catro anos e iso hai que dicilo aos cidadáns, é case unha cuestión de consolidación democrática". Director do Centro Cittá d'Acqua de Venecia, Bruttomesso é un dos maiores estudiosos da recuperación urbana de frontes de auga e chans portuarios.

Haberá que buscar o consenso social, recomenda Bruttomesso, porque se trata de "reconquistar unha parte do corazón da súa cidade". E acertar implica que se recupere a relación co porto. Máis na Coruña, que naceu e desenvolveuse ao redor del. "É importante que non perda a súa identidade portuaria, por motivos culturais e históricos. Os cidadáns deben recuperar o uso e goce da súa fachada marítima, sen expulsar toda a actividade portuaria, senón facéndoa compatible", explica.

Unha idea en total consonancia coa proposta do Concello coruñés, do urbanista catalán Joan Busquets, de encher os peiraos liberados do porto non só de edificios institucionais, comerciais e residenciales (o 40% é para vivenda social), senón de lecer, con senllas verdes ou actividades acuáticas. Organizador do congreso, este profesor da Universidade de Harvard ultima a redacción do novo Plan de Ordenación Urbana da Coruña. Tamén propugna valentía, planificación e tempo para non errar na estratexia e restablecer "o diálogo e relación positiva de outrora entre cidade e porto", xerando unha "nova cultura do auga".

"Bilbao ou Xenebra viven auténticas metamorfosis polo cambio da súa relación co auga. A Coruña conta coa vantaxe de que xa está tomada a decisión política", di. "Nestes tempos de vacas fracas", Busquets defende que a transformación da Coruña, "a máis espectacular das previstas en España", non debe ser excesivamente custosa. "Non hai que tirar unha autovía, como en Génova. E as novas actividades que se instalen xerarán tamén investimentos e ingresos", argumenta. Bruttomesso recomenda buscar inversores. "A Coruña non pode afrontar soa o proceso por etapas, debe difundir o seu proxecto en ámbitos internacionais para atraer financiamento privado". Ao congreso da Coruña acudirán arquitectos de renombre en toda Europa, artífices da mutación urbanística de Rotterdam, Londres ou Liverpool, como o británico Peter Hall, ou de Lisboa, que explicará o urbanista portugués Manuel Salgado.

 

'Vaporettos' e tranvías

A reunión de arquitectos servirá para expoñer ideas levadas a cabo noutras latitudes e que poden resolver grandes problemas da Coruña, como o colapso viario e o déficit de transporte público. Busquets ata avanza a posibilidade de crear liñas de vaporettos en ríaa para conectar o área metropolitana, a semejanza de Lisboa, onde xa captan o 30% do tráfico urbano.

O retorno ao tranvía que defende Busquets funcionou con éxito en cidades medianas como Nantes, Estrasburgo ou Bilbao, explica a urbanista francesa Ariella Masboungi. Esta responsable do proxecto urbano do Ministerio galo de Medio Ambiente e Desenvolvemento Sostenible sostén que o tranvía, que reduce sensiblemente o tráfico no centro, é unha "palanca esencial para o desenvolvemento e urbanización dos espazos públicos". "Ten un impacto formidable tanto económico como social, ao resolver a movilidad. Aumenta a calidade de vida nas urbes", destaca.

E redes eficientes de transporte público, senllas verdes e carriles-bici están precisamente entre as reivindicacións da delegación coruñesa do Colexio de Arquitectos, uns profesionais que celebraron onte unha ruta a bicicleta polo centro e unha romería en Ou Portiño, a única ribeira do mar sen urbanizar da Coruña, aínda que con proxecto en trámite. No seu manifesto Por unha cidade sostenible, os arquitectos claman por un desenvolvemento urbanístico máis controlado e que evite construír novas vivendas, cando 15.000, a metade das existentes en Galicia, seguen deshabitadas.



Comentarios
Buscar
¡Sólo los usuarios registrados pueden escribir comentarios!

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 


Blogs Edificando


- EDITORIAL PRENSA IBÉRICA - ofertas carrefour - Ofertas Froiz - Ofertas Bricoking - Condiciones de Uso www.edificando.es